Sunday 29 December 2013

from PAHIT to MANIS

Assalamualaikum.. pernah menonton rancangan realiti SESAT di ASTRO RIA..?? okk,bagi yang tak tahu..nah link fb die : https://www.facebook.com/sesatTV ..

mari aku cerita sedikit tentang rancagan ini.. SESAT berkisarkan tentang sepasang selebriti yang ditinggalkan di sebuah lokasi yang tak pernah mereka pergi dan mereka harus mengharungi pelbagai cabaran dan mencari jalan pulang dalam masa yang ditetapkan. tapi apa yang menariknya sehingga saya tertarik untuk menulis tentang rancangan ini di blog nih..?? jom kita bedah siasat..

episod SESAT kali ini telah melibatkan AKU sebagai pesertanya..!!! ya,GUE!!!.. tapi bukan SESAT arahan Gambit tu.. tapi ini SESAT versi aku.. hahaha.. ya versi aku.. tiada kena mengena dengan rancangan realiti kat astro tu.. TIADA.. tunggu aku jadi artis dulu la,baru join rancangan tu.. hahaha
sesat versi aku. :P


Lets read the story of SESAT (versi aku) with Cik Mia Mira.. chekidaud..!!


27/12/2013, 10.11 P.M
Lokasi : Terminal Makmur Kuantan

aku bersama 4 orang kawan aku yang lain iaitu yeen,wani,aini dan mimi sampai di terminal untuk membeli tiket bas..PERHATIAN.. kat sini aku ngn wani je yang nak beli tiket bas.. yang lain cuma teman je.. hahaha.. ok sambung balik..sesampai je kami di terminal.,aku,wani dan aini pergi membeli tiket bas sementara yang lain menunggu di parking kereta.. berjalanlah kami dengan perut yang lapar menuju ke setiap kaunter.. disini,aku mencari tiket seorang diri sementara aini teman wani mcari tiket jugak. katanya tiket balik cuti midsem nanti.. *amboi cuti midsem cepat je memasing cari tiket*.. yang aku ni cari tiket untuk balik malam ni jugak.. aku target nak naik bas trans pukul 130 AM sbb sblum ni kami berlima da bpakat nk pegi makan2 berjimba2 namun hampa apabila semua tiket lewat malam dah habis.. yang tinggal cuma tiket 1030PM je.. bygkan perasaan aku time tu.. waaaa,nk ikut jugak pegi makan.. :(.. disebabkan perasaan nak balik lagi besar dr nak pegi makan.. aku gagahkan jugak tangan utk hulurkan duit ke kaunter MATA AIR EXPRESS.. maka sah lah tiket 1030PM mnjdi milik aku.. lepas dah beli tiket tu semua,aku pn amik beg kt kereta and salam ala2 makcik2 gitu.. laga2 pipi sikit dengan kawan2 aku dan melambai mereka pergi dengan hati yang jeles level14 temple run sebab dorang nak pegi makan lamb chop chicken chop.. arghh sume chop lah.. itu buat aku jeles.. rasa macam nak chop2 je tayar kete,bar dorang xleh pegi makan.. hahaha *ok terasa imaginasi aku ni ekstrem hahaha*

lepas dorang da pegi,maka tinggal la aku sorang diri terkontang kanting tak tahu hala tuju kat terminal tu.. disebabkan aku lapar,aku pegi cari makanan dulu.. lepas dah beli sume bekalan tu,aku pn duk kat krusi mnugu bas.. ok jam mnunjukkan tepat pkul1030PM,hati aku dah eksited nak naik bas nih.. aku pn tunggu la pgumuman berlepas ala2 di KLIA gittew tp hampa xde jugak.. kelibat bas pun aku tak nampak.. hampa sungguh time ni.. aku pn pikir,mungkin lambat lg nih.. ok sabar mira sabar.. tunggu punya tunggu,tak sampai2 jugak.. aku pusing belakang toleh kiri kanan, ya Allah,orang dah makin sikit.. mata pn da mule mgantuk..
time ni pukul11.15PM,bas masih tak sampai2.. orang pun dh berkurang.. :(
tibe2 kedengaran satu pengumuman.. cam ni bunyi die.. wahwah.. hahaha

"KEPADA PEMEGANG TIKET MATA AIR EXPRESS,SILA DATANG KE KAUNTER PENERANGAN"
toontoontoon *bunyi nada selepas announcement* boleh bayang tak?? haha

aku dengan perasaan berdebar nih, duk pikir bas aku ni cancel ke hape ke.. risau tak dapat balik oiii.. sampai je kt kaunter,ad sorang brader ni bagitau..

"Maaf dik,bas kami rosak sebab tu sampai sekarang tak sampai2.. ini ad tiket bas yang baru.. adik pergi naik bas yang hujung sana ye."

Ya Allah..,mule2 dgr die kate bas rosak tu,aku dah risau cuak sume ad tp nasib die ganti bas lain.. aku pn tak fikir panjang terus naik bas CYBEJAYA EXPRESS. sampai depan bas,kasi tiket kat pakcik bas n terus naik atas duduk.. nasib dapat duduk sorang and kerusi die best.. besar dan yang paling best,bas ni ad WIFI.. fuyoo.. *mohon syarikat cyberjaya kasi upah sbb promote bas die* haha.. disebabkan selesa sangat duk dlm bas ni plus aku nih jenis mabuk bas.. so aku tido tak ingat dunia.. memang seronok yang teramat tidonya..

APA AKAN TERJADI SELEPAS INI??? NANTI SIRI KE2.. *was typing* :P

No comments:

Post a Comment